.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
فرصت استثنایی تغییر نام برای دوست داران حضرت علی (ع)

شمال نيوز: مدیرکل ثبت احوال مازندران گفت: آقایانی که تمایل دارند نام خود را به علی تغییر دهند تا میلاد با سعادت صاحب الزمان (عج) ، این تغییر نام با کمترین تشریفات اداری برای آنها انجام خواهد شد.
به گزارش شمال نيوز به نقل از روابط عمومی اداره کل ثبت احوال مازندران، فرج ا... ملکی با بیان اینکه ثبت احوال در کنار فعالیتها و ماموریتهای ذاتی، یک سری فعالیتهای فرهنگی نیز در دستور کار خود قرار داده است گفت: تلاش در جهت ترویج نام‌های اصیل اسلامی – ایرانی و ارتقاء سطح آگاهی مردم از طریق معرفی نام‌های نیکو و مناسب به ویژه نام‌های قدسی و مذهبی به جامعه از فعالیتهای فرهنگی ثبت احوال می‌باشد.


وی با اشاره به نامگذاری امسال مقام معظم رهبری اظهار کرد: مقوله فرهنگ در تمام زمینه‌ها تجلی دارد و ثبت احوال نیز با توجه به جامعه هدف گسترده یکی از فعالیتهای فرهنگی خود را در حوزه نام‌گزینی و ترویج نام‌های زیبا و با مفهوم متعالی ایرانی – اسلامی قرار داده است.


مدیرکل ثبت احوال مازندران تصریح کرد: در راستای فعالیتهای فرهنگی، ماه رجب فرصت ارزشمندی است تا اعلام کنیم آقایانی که تمایل دارند نام خود را به علی تغییر دهند تا 15 شعبان می‌توانند با مراجعه به ادارات ثبت احوال استان مازندران درخواست داده و با کمترین تشریفات اداری نام خود را به علی تغییر دهند و این دستورالعمل به ادارات تابعه تفویض اختیار شده است.


ملکی تاکید کرد: در این اعلام، تمامی نام‌ها بجز نام چهارده معصوم قابل تغییر به نام علی می‌باشد. وی افزود: در سایت اداره کل ثبت احوال مازندران به نشانی www.sabteahval.ir ، در بخش نام، اطلاعات مربوط به فراوانی نام و راهنمایی نام‌گزینی همراه با معانی و ریشه نام‌های مناسب جهت استفاده هم استانیهای محترم وجود دارد و این عزیزان می‌توانند با مراجعه به این وب سایت برای فرزندان خود نام مناسب انتخاب نمایند.


مدیرکل ثبت احوال مازندران با اشاره به اینکه طبق آمارهای به دست آمده از پایگاه اطلاعات جمعیت سازمان ثبت احوال کشور بیش از 2میلیون و 302 هزار نفردر ایران و 87هزارو 826 نفر در مازندران با نام علی نامگذاری شده اند، افزود: نام حیدر نیز که از نام‌های مبارک امام اول شیعیان است 118هزارو 219 بار در این پایگاه به ثبت رسیده است.
ملکی در ادامه اضافه کرد ، تعداد 5میلیون و 166 هزارو 981 نفر در کشور و همچنین 275هزارو 649 تفر در استان مازندران ملقب به ترکیبات ، القاب و کنیه های آن حضرت هستند.


وي در پایان فراوانی نام زینب در کشور را 915830نفر و در مازندران 49361 نفر و همچنین تعداد بانوانی که ملقب به ترکیبات ، القا و کنیه های نام آن بانوی بزرگ اسلام هستند رادر کشور 77619 و در استان مازندران 7791 نفر برشمردند .


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.124 seconds.